Centrum Aktywizacji Zawodowej
Do głównych zadań Działu należy:- Prowadzenie pośrednictwa pracy dla zarejestrowanych osób
- Świadczenie usług EURES za pośrednictwem pośrednika pracy
- Świadczenie usług poradnictwa zawodowego indywidualnego lub grupowego, polegającego na udzielaniu bezrobotnym i poszukującym pracy pomocy w wyborze odpowiedniego zawodu i miejsca zatrudnienia oraz pracodawcom w doborze kandydatów do pracy na stanowiska wymagające szczególnych predyspozycji psychofizycznych
- Pośrednictwo pracy oraz poradnictwo zawodowe dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy
- Inicjowanie, organizowanie i finansowanie szkoleń bezrobotnych i innych uprawnionych osób w celu zwiększenia ich szans na uzyskanie zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej, podwyższenia kwalifikacji zawodowych lub zwiększenia aktywności zawodowej
- Inicjowanie i dofinansowywanie tworzenia dodatkowych miejsc pracy, poprzez stosowanie instrumentów rynku pracy wspierających podstawowe usługi rynku pracy
- Realizowanie dodatkowych instrumentów rynku pracy adresowanych do bezrobotnych do 30 roku życia
- Przygotowanie i realizowanie projektów lokalnych na zasadzie partnerstwa
- Przygotowanie i opracowanie projekrów , programów, analiz z zakresu promocji zatrudnienia łaagodzenia skutków bezrobocia oraz aktywizacji zawodowej finansowanych ze środków krajowych oraz unijnych. Wdrażanie i realizacja usług i instrumentów na powiatowym rynku pracy. Prognozowanie potrzeb finansowych w zakresie inicjowanych projektów i programów
- Bezpośredni nadzór i odpowiedzialność za realizację zatwierdzonego planu wydatków Funduszu Pracy na aktywne formy przeciwdziałania bezrobociu
- Wdrażanie programów finansowanych ze środków unijnych m.in. EFS
- Realizacja usług rynku pracy przez PUP zgodnie z przepisami ustawy
- Opracowywanie analiz, sprawozdań i wniosków dotyczących zatrudnienia i przeciwdziałania bezrobociu na obszarze powiatu gnieźnieńskiego
- Organizacja Targów Pracy oraz giełd pracy
- Marketing usług oferowanych przez PUP
Dział Ewidencji, Świadczeń, Informacji i Administracji
Do głównych zadań Działu należy:
- Rejestracja bezrobotnych i poszukujących pracy.
- Weryfikowanie informacji i danych w aktach bezrobotnych.
- Wprowadzanie danych uzyskanych podczas rejestracji do systemu komputerowego.
- Opracowywanie decyzji administracyjnych orzekających o uprawnieniach bezrobotnych.
- Udzielanie klientom PUP informacji, wyjaśnień dotyczących podstawowych praw i obowiązków bezrobotnych i poszukujących pracy oraz dotyczących zadań i usług urzędu w formie ustnej, broszur, ulotek i biuletynów.
- Prowadzenie ewidencji osób bezrobotnych i poszukujących pracy.
- Obsługa bezrobotnych i poszukujących pracy.
- Przygotowanie dokumentacji administracyjnej do przeprowadzenia egzekucji komorniczych w stosunku do osób bezrobotnych, na których ciąży obowiązek alimentacyjny.
- Przygotowanie dokumentacji administracyjnej w sprawach nienależnie pobranych świadczeń.
- Współdziałanie z Ośrodkami Pomocy Społecznej oraz Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie, w celu zapewnienia bezrobotnym i ich rodzinom niezbędnej pomocy.
- Zgłaszanie osób bezrobotnych do ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego.
- Sporządzanie deklaracji ZUS i PIT osób bezrobotnych.
- Przygotowanie dokumentacji związanej z
- wnioskami dotyczącymi spłaty kredytów mieszkaniowych udzielonych osobom, które utraciły pracę.
- Projektowanie i nadzór nad funkcjonowaniem systemu obiegu informacji w urzędzie.
- Obsługa kancelaryjna urzędu.
- Archiwizacja dokumentów dotyczących bezrobotnych.
- Archiwizacja dokumentów związanych z funkcjonowaniem urzędu.
- Administrowanie i zabezpieczanie majątku urzędu.
- Zabezpieczenie pracowników urzędu w środki techniczno - biurowe.
- Prowadzenie spraw związanych z realizacją inwestycji i remontów siedziby urzędu pracy.
- Nadzór nad Komisją Obsługującą Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych.
- Przeprowadzanie procedur dotyczących zamówień publicznych, zgodnie
- z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
- Prowadzenie spraw związanych z BHP i p/pożarowych.
- Gospodarowanie środkami trwałymi i pozostałymi środkami w używaniu
Dział Finansowo - Księgowy
Do głównych zadań Działu należy:- Planowanie środków budżetowych.
- Planowanie środków FP.
- Planowanie środków PFRON
- Wydatkowanie środków z FP oraz PFRON i EFS z uwzględnieniem kryterium efektywności ich wydatkowania oraz sporządzanie informacji, analiz i sprawozdań dotyczących wykorzystania środków tych funduszy.
- Kontrola dyscypliny budżetowej.
- Kontrola dyscypliny wydatków z FP , PFRON i EFS.
- Rozliczanie i ewidencjonowanie operacji finansowych z FP , PFRON i EFS.
- Rozliczanie i ewidencjonowanie operacji budżetowych.
- Obsługa kasowa FP, PFRON, EFS i budżetu.
- Naliczanie, sporządzanie list wynagrodzeń.
- Rozliczanie i sporządzanie deklaracji ZUS oraz deklaracji PIT pracowników jednostki.
- Prowadzenie windykacji nienależnie pobranych świadczeń.
- Rozliczanie wg źródeł finansowania deklaracji ZUS osób bezrobotnych.
- Przygotowanie list do wypłat bankowych i prowadzenie obsługi bankowej.
- Prowadzenie ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych.
- Prowadzenie ewidencji księgowej Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
- Prowadzenie ewidencji księgowej wydatków strukturalnych.