Powiatowy Urząd Pracy
w Gnieźnie
Gniezno, 21 maja 2025 roku
DK.1110.2.2025
OGŁOSZENIE NABORU NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZNE
Powiatowy Urząd Pracy w Gnieźnie
ul. Jana III Sobieskiego 20
62-200 Gniezno
Dyrektor ogłasza nabór na stanowisko: Inspektor – samodzielne stanowisko ds. kadr
Forma zatrudnienia: Umowa o pracę
Wymiar etatu: 1 etat
Wymagania niezbędne:
• posiadanie obywatelstwa polskiego, z zastrzeżeniem art.11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 o pracownikach samorządowych (Dz.U.2024 poz.1135 t.j.),
• wykształcenie wyższe ekonomiczne,
• pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
• niekaralność prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
• znajomość obowiązujących przepisów regulujących tryb postępowania na powierzonym stanowisku pracy w szczególności: ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 roku o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz.U.2024 poz.475) Kodeksu pracy (Dz.U.2025 poz.277), ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (Dz.U.2024.1135),
• doświadczenie zawodowe na podobnym stanowisku.
Wymagania dodatkowe:
• biegła znajomość obsługi komputera, systemów: „Syriusz standard”, SIDAS oraz urządzeń biurowych,
• umiejętność pracy w zespole,
• szczegółowość i rzetelność w wykonywaniu powierzonych zadań,
• bardzo dobra organizacja pracy,
• komunikatywność, odporność na stres.
Zakres zadań:
• Prowadzenie spraw osobowych pracowników urzędu:
- przygotowywanie dokumentów dotyczących nawiązania, przebiegu i rozwiązania stosunku pracy oraz kompletowanie dokumentów osobowych kandydatów do zatrudnienia,
- przygotowywanie i rejestr skierowań na badania lekarskie,
- przygotowywanie i rejestr szkoleń BHP,
- prowadzenie ewidencji kadr,
- przekazywanie informacji do ZUS o zatrudnieniu i zwalnianiu pracowników w tym również emeryta (rencisty), zgłaszanie do ubezpieczeń wszelkich zmian danych identyfikacyjnych pracowników, zgłaszanie do ubezpieczeń danych o członkach rodziny pracowników urzędu,
- prowadzenie rejestru i sporządzanie umów cywilnoprawnych z pracownikami,
- sporządzanie i przesyłanie deklaracji miesięcznych oraz sprawozdań rocznych dotyczących Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,
- opracowywanie obowiązującej sprawozdawczości statystycznej, analiz i informacji dotyczących pracowników urzędu.
- prowadzenie spraw związanych z uczestnictwem pracowników w Pracowniczych planów kapitałowych (PPK).
• Zarządzanie danymi dotyczącymi składników płacy pracowników:
- gromadzenie i modyfikowanie aktualnych danych dot. składników płacy pracownika,
- ustalanie uprawnień do: wypłaty dodatkowego wynagrodzenia rocznego, wysługi lat i nagrody jubileuszowej,
- sporządzanie i ewidencjonowanie wniosków o nagrody, odprawy rentowe i emerytalne itp.,
- sporządzanie wykazów osób objętych przeszeregowaniem i awansem wraz z rozliczeniem skutków finansowych.
• Prowadzenie dokumentacji dot. szkoleń pracowników oraz prowadzenie rejestru szkoleń.
• Prowadzenie dokumentacji związanej z delegacjami służbowymi.
• Przygotowanie wydruków komputerowych na potrzeby komórki finansowo-księgowej oraz prowadzenie zestawień statystycznych.
• Kontrola dyscypliny pracy:
- prowadzenie ewidencji czasu przepracowanego i nieprzepracowanego w formie kartoteki indywidualnej pracowników
- opracowywanie projektów planów urlopowo wypoczynkowych oraz nadzór nad ich realizacją.
Wymagane dokumenty:
• podanie o przyjęcie na stanowisko urzędnicze (list motywacyjny),
• życiorys z przebiegiem nauki i pracy zawodowej (CV),
• kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
• kserokopie dokumentów potwierdzających wymagane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
• kserokopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe,
• oświadczenie kandydata o niekaralności za popełnione umyślnie przestępstwa skarbowe lub ścigane z oskarżenia publicznego,
• oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,
• klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych w celach rekrutacji.
Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
Praca wykonywana w siedzibie urzędu przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie z wykorzystaniem urządzeń biurowych.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
W miesiącu poprzedzającym datę ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Gnieźnie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wyniósł co najmniej 6%.
Dokumenty należy składać w terminie do: 02.06.2025
Wymagane dokumenty aplikacyjne winny być przez kandydata własnoręcznie podpisane i złożone osobiście lub przesłane pocztą na adres: Powiatowy Urząd Pracy w Gnieźnie, ul. Sobieskiego 20, 62-200 Gniezno w zaklejonych kopertach z dopiskiem: „Nabór na stanowisko urzędnicze: Inspektor – samodzielne stanowisko ds. kadr znak DK.1110.2.2025”
O zachowaniu terminu decyduje data wpływu oferty do urzędu. Aplikacje, które wpłyną po wyżej określonym terminie lub niekompletne nie będą rozpatrywane. Nie ma możliwości uzupełnienia dokumentów po upływie terminu składania dokumentów rekrutacyjnych oraz przyjmowania ww. dokumentów poza ogłoszeniem.
W przypadku zatrudnienia niezbędne będzie przedłożenie do wglądu oryginałów dokumentów oraz zaświadczenia o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego.
Inne informacje:
Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Gnieźnie zastrzega sobie prawo zamknięcia postępowania konkursowego bez wyboru któregokolwiek z kandydatów na stanowisko. Informacja o rozstrzygnięciu naboru będzie podana do publicznej wiadomości na stronie BIP Powiatowego Urzędu Pracy w Gnieźnie oraz zamieszczona na tablicy informacyjnej w siedzibie urzędu.
Pliki do pobrania: