Print Drukuj
Uprzejmie informujemy, że w dniu 19 czerwca 2020 r. Sejm przyjął ustawę o dopłatach do oprocentowania kredytów bankowych udzielanych przedsiębiorcom dotkniętym skutkami COVID-19 oraz o uproszczonym postępowaniu o zatwierdzenie układu w związku z wystąpieniem COVID-19 wprowadzającą zmianę w ustawie z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 371, 567 i 568 z pozn.zm.)
 
Aby uzyskać dofinansowanie przedsiębiorca powinien złożyć niżej wymienione dokumenty poprzez formularz dostępny na stronie https://gniezno.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/15zzc-samozatrudnieni
• Wniosek (formularz stanowiący załącznik nr 1 do niniejszych zasad, wniosek stanowi jednocześnie załącznik do Umowy);
• Wzór formularza pomocy publicznej (formularz stanowiący załącznik nr 1 do wniosku);
• Umowę.
 
WPROWADZONE ZMIANY:
-Okres brany pod uwagę do obliczenia spadku obrotów może zaczynać się po dniu 31 grudnia 2019 r., zamiast po 1 stycznia 2020 r. Zmiana umożliwia przedsiębiorcom wybranie całego stycznia do uwzględniania spadku obrotów.
-Wnioski o dofinansowanie będą składane do powiatowego urzędu pracy właściwego ze
względu na siedzibę przedsiębiorcy. a nie jak dotychczas - miejsca prowadzenia działalności
gospodarczej
-Środki pochodzące z tej formy pomocy nie będą podlegać egzekucji sądowej ani administracyjnej
- będą wolne od zajęcia na podstawie sądowego lub administracyjnego tytułu wykonawczego.
-W ramach tej formy pomocy, nie ma konieczności składania ponownie wniosków, jeśli wpłynęły one do urzędu przed wejściem w życie ustawy o dopłatach (...) nie są też potrzebne żadne aneksy do zawartych już umów.
 
Dokumenty można składać w Powiatowym Urzędzie Pracy w następujący sposób:
1. w postaci elektronicznej korzystając z systemu praca.gov.pl (https://www.praca.gov.pl).
W przypadku pozytywnie rozpatrzonego wniosku osoba otrzyma odpowiedź na profilu praca.gov.pl o elektronicznym podpisaniu umowy.
2. włożenie, w zaklejonej kopercie do skrzynki podawczej umieszczonej w wejściu głównym do budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Gnieźnie przy ul. Jana III Sobieskiego 20
3. przesyłając pocztą tradycyjną na ww. adres Urzędu.
 
W powyższych przypadkach (pkt. 2 i pkt.3) prosimy o złożenie wniosku wraz z załącznikiem nr 1 do wniosku oraz załączenie podpisanej umowy z klauzulą informacyjną.
 
Z informacjami dotyczącymi zasad i warunków udzielenia pomocy można zapoznać się na stronie https:://www.gov.pl/web/tarczaantykryzysowa
lub
https://https://gniezno.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/15zzc-samozatrudnieni
lub
https://www.gov.pl/web/rodzina/tarcza-antykryzysowa
 
Wszelkich informacji udzielają pracownicy Powiatowego Urzędu Pracy w Gnieźnie:
- Pani Dominika Nowakowska – tel. (+48) 61 669 70 33,
- Pan Mateusz Idzikowski – tel. (+48) 61 669 70 16
Informacje o publikacji dokumentu