Print Drukuj
Uprzejmie informujemy, że w dniu 19 czerwca 2020 r. Sejm przyjął ustawę o dopłatach do oprocentowania kredytów bankowych udzielanych przedsiębiorcom dotkniętym skutkami COVID-19 oraz o uproszczonym postępowaniu o zatwierdzenie układu w zwiqzku z wystąpieniem COVID-19 wprowadzającą zmianę w ustawie z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 371, 567 i 568 z pozn.zm.)
 
Aby uzyskać dofinansowanie przedsiębiorca powinien złożyć wniosek poprzez formularz dostępny na stronie https://gniezno.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/15zzb-wynagrodzenia
-Wniosek (stanowiący załącznik nr 1 do niniejszych Zasad i Umowy) wraz z jego integralnymi elementami w postaci załącznika nr 1 i załącznika nr 2 wraz z umową oraz oświadczeniem (załącznik nr 2 do umowy)
Załącznikiem Nr 2 do wniosku jest także, przygotowany w formacie xls, plik o nazwie „Kalkulator obrotów", umożliwiający dokonanie obliczeń w zakresie spadku obrotów.
 
Okres brany pod uwagę do obliczenia spadku obrotów może zaczynać się po dniu 31 grudnia 2019 r. zamiast po 1 stycznia 2020 r. Zmiana umożliwia przedsiębiorcom wybranie całego stycznia do uwzględniania spadku obrotów.
 
WPROWADZONE ZMIANY:
-Aby umożliwić spełnienie warunku utrzymania zatrudnienia w przypadku rozwiązania umowy o pracę przez pracownika lub rozwiązanie z nim umowy na podstawie art. 52 Kodeksu Pracy, wprowadzono możliwości zastąpienia tego pracownika innym pracownikiem. Nowy pracownik zostanie objęty umową o dofinansowanie w miejsce dotychczasowego pracownika. O zmianie pracownika objętego dofinansowaniem przedsiębiorca jest zobowiązany powiadomić urząd pracy.
 
-Przedsiębiorca nie będzie składał comiesięcznych oświadczeń; przedsiębiorca będzie zobowiązany do poinformowania urzędu prac w formie oświadczenia o każdej zamianie danych dotyczących zatrudnionych pracowników objętych dofinansowaniem oraz w zakresie ich wynagrodzenia w terminie 7 dni roboczych.
 
-Wnioski o dofinansowanie będą składane do powiatowego urzędu pracy właściwego ze
względu na siedzibę przedsiębiorcy. a nie jak dotychczas - siedzibę lub miejsca wykonywania
pracy przez pracownika.
 
-Środki pochodzące z tej formy pomocy nie będą podlegać egzekucji sądowej ani administracyjnej,
z wyjątkiem egzekucji prowadzonej na rzecz os6b, na których wynagrodzenia należne od tych wynagrodzeń składki na ubezpieczenia społeczne to dofinansowanie zostało przekazane- będą wolne od zajęcia na podstawie sądowego lub administracyjnego tytułu wykonawczego.
 
-W ramach tej formy pomocy, nie ma konieczności składania ponownie wniosków. Jeśli wpłynęły one do urzędu przed wejściem w życie ustawy o dopłatach (. . .): nie są też potrzebne żadne aneksy do zawartych już umów.
 
 Wniosek wraz z załącznikami można składać w Powiatowym Urzędzie Pracy w następujący sposób:
1. w postaci elektronicznej korzystając z systemu praca.gov.pl (https://www.praca.gov.pl).
W przypadku pozytywnie rozpatrzonego wniosku osoba otrzyma odpowiedź na profilu praca.gov.pl o elektronicznym podpisaniu umowy.
2. włożenie, w zaklejonej kopercie do skrzynki podawczej umieszczonej w wejściu głównym do budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Gnieźnie przy ul. Jana III Sobieskiego 20
3. przesyłając pocztą tradycyjną na ww. adres Urzędu.
 
W powyższych przypadkach (pkt.2 i pkt. 3) prosimy o złożenie wniosku wraz z załącznikami  nr 1 i 2 do wniosku oraz załączenie podpisanej umowy z klauzulą informacyjną) wraz z wypełnionym oświadczeniem (załącznik nr 2 do umowy). Załącznikiem Nr 2 do wniosku jest także, przygotowany w formacie xls, plik o nazwie „Kalkulator obrotów", umożliwiający dokonanie obliczeń w zakresie spadku obrotów.
 
Z informacjami dotyczącymi zasad i warunków udzielenia pomocy w formie dofinansowania można zapoznać się na stronie
https://www.gov.pl/web/tarczaantykryzysowa
lub
https://gniezno.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/15zzb-wynagrodzenia
lub https://www.gov.pl/web/rodzina/tarcza-antykryzysowa
 
Informacja telefoniczna:
- Pan Paweł Purol – tel. (+48) 61 669 70 13
Informacje o publikacji dokumentu