Print Drukuj
Uprzejmie informujemy, że w dniu 19 czerwca 2020 r. Sejm przyjął ustawę o dopłatach do oprocentowania kredytów bankowych udzielanych przedsiębiorcom dotkniętym skutkami COVID-19 oraz o uproszczonym postępowaniu o zatwierdzenie układu w zwązku z wystąpieniem COVID-19 wprowadzającą zmianę w ustawie z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 371, 567 i 568 z pozn.zm.)

Aby uzyskać dofinansowanie w/w podmioty powinny złożyć wniosek poprzez formularz dostępny na stronie https:/gniezno.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/15zze-organizacje
-Wniosek (stanowiący załącznik nr 1 do niniejszych Zasad i Umowy) wraz z jego integralnymi elementami w postaci załącznika nr 1 i załącznika nr 2 wraz z umową oraz oświadczeniem (załącznik nr 2 do umowy)

Załącznik Nr 2 do wniosku jest także, przygotowany w formacie xls, plik o nazwie " Kalkulator obrotów" umożliwiający dokonanie obliczeń w zakresie spadku obrotów.

WPROWADZONE ZMIANY:
-Zmiana sposobu wyliczania spadku przychodów z działalności statutowej. Do kwoty przychodów nie wlicza się darowizn (zaró6wno rzeczowych jak i finansowych) otrzymanych w związku z realizacją działań w zakresie przeciwdziałania COVID- 19.
-Rezygnacja z konieczności co miesięcznego składania oświadczeń o zatrudnianiu w danym miesiącu pracownik6w objętych umową oraz kosztach ich wynagrodzeń i należnych od tych wynagrodzeń składek. W zamian zobowiązuje się Wnioskodawcę do poinformowania PUP o każdej zmianie danych wpływających na wysokość wypłacanego dofinansowania.
-Aby umożliwić spełnienie warunku utrzymania zatrudnienia w przypadku rozwiązania umowy o pracę przez pracownika lub rozwiązanie z nim umowy na podstawie art. 52 Kodeksu Pracy. wprowadzono możliwości zastąpienia tego pracownika innym pracownikiem. Nowy pracownik zostanie objęty umową o dofinansowanie w miejsce dotychczasowego pracownika. O zmianie pracownika objętego dofinansowaniem przedsiębiorca jest zobowiązany powiadomić urząd pracy.
-Środki pochodzące z tej formy pomocy nie będą podlegać egzekucji sądowej ani administracyjnej - są wolne od zajęcia na podstawie sądowego lub administracyjnego tytułu wykonawczego.

Dokumenty można składać w Powiatowym Urzędzie Pracy w następujący sposób:
1. w postaci elektronicznej korzystając z systemu praca.gov.pl (https://www.praca.gov.pl).
W przypadku pozytywnie rozpatrzonego wniosku osoba otrzyma odpowiedź na profilu praca.gov.pl o elektronicznym podpisaniu umowy.
2. włożenie, w zaklejonej kopercie do skrzynki podawczej umieszczonej w wejściu głównym do budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Gnieźnie przy ul. Jana III Sobieskiego,
3. przesyłając pocztą tradycyjną na ww. adres Urzędu.

W powyższych przypadkach (pkt.2 i pkt.3) prosimy o złożenie wniosku wraz z załącznikami nr 1 i 2 do wniosku oraz załączenie podpisanej umowy z klauzulą informacyjną) wraz z wypełnionym oświadczeniem (załącznik nr 2 do umowy). Załącznikiem Nr 2 do wniosku jest także, przygotowany w formacie xls, plik o nazwie „Kalkulator obrotów", umożliwiający dokonanie obliczeń w zakresie spadku obrotów.

Z informacjami dotyczącymi zasad i warunków udzielenia pomocy można zapoznać się na stronie: https:www.gov.pl/web/tarczaantykryzysowa
lub
https:www.gov.pl/web/rodzina/tarcza-antykryzysowa

Wszelkich informacji udzielają pracownicy Powiatowego Urzędu Pracy w Gnieźnie:
- Pani Dominika Nowakowska – tel. (+48) 61 669 70 33,
 
Informacje o publikacji dokumentu